Wady i zalety baz danych wewnętrznych i zewnętrznych

Posted: March 23, 2013 in Marketingowe bazy danych
Tags: , ,

Baza danych to nie ciąg zer i jedynek - to bezcenna wiedza biznesowa o potencjalnych klientachWłaściwe korzystanie z baz danych to szansa na znaczący wzrost skuteczności działań sprzedażowych, jednakże bardzo ważne jest zadecydowanie o tym z jakich baz danych skorzystamy – czy zdecydujemy się samodzielnie taką bazę utworzyć, czy może skorzystamy z ofert firm zewnętrznych specjalizujących się w ich prowadzeniu.

Jeśli chodzi o bazy danych wewnętrzne, to musimy zdawać sobie sprawę, że ich utworzenie oraz prowadzenie jest czasochłonne. Jednakże oprócz tego niesie właściwe same korzyści – niski koszt pozyskania, możliwość poszerzania bazy według sprawdzonych metod czy duży wpływ na grupę docelową. Z perspektywy prowadzenia kampanii również trudno dostrzec minusy – zwiększa się jej skuteczność, kreuje pozytywny wizerunek firmy, a działania dają długofalowy efekt.

Wybierając zewnętrzne bazy danych, możemy docenić błyskawiczny dostęp do informacji o konsumentach, jednak ich koszt jest wysoki, nie mamy możliwości ich rozwijania oraz weryfikacji przed wykorzystaniem. W trakcie kampanii mogą okazać się mało skuteczne, a nierzadko mogą zniechęcić konsumentów do naszej firmy, jeżeli będą źle dobrane. To sprawia, że zdecydowanie lepszym pomysłem jest samodzielne utworzenie bazy danych konsumentów.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s