Podstawowe informacje o konsumenckich i biznesowych bazach danych

Posted: March 25, 2013 in Marketingowe bazy danych
Tags: , ,

Samodzielne gromadzenie danych jest czasochłonne i wymaga odpowiednich narzędziKorzystanie z baz danych staje się coraz bardziej powszechne. Nie powinno to dziwić, gdyż systematycznie aktualizowane i starannie gromadzone informacje o klientach odgrywają niebagatelną rolę w rozwoju firmy oraz podnoszeniu skuteczności działań marketingowych. Obecnie istnieją dwa podstawowe rodzaje baz danych: konsumenckie oraz biznesowe.

Jeśli chodzi o konsumenckie bazy danych, to zawierają one nie tylko dane teleadresowe, ale również informacje na temat zainteresowań, upodobań czy wyborów konsumenckich. Dzięki temu firma ma możliwość dostosowania działań marketingowych do konkretnej grupy konsumentów, którzy są najbardziej zainteresowani jej usługami lub produktami. Natomiast baza danych firm zawiera informacje o przedsiębiorstwach z różnych branż – zarówno funkcjonujących od wielu lat jak i tych nowo założonych. Dzięki takim informacjom możemy naszą ofertę kierować do firm, które w danym momencie poszukują usług lub produktów, które akurat nasza firma może zaoferować.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s