Zbieranie danych o potencjalnych klientach

Posted: April 7, 2013 in Marketingowe bazy danych, Technologie w marketingu
Tags: , , ,

Jedną z zalet telemarketingu jest możliwość budowy bazy danych firm i klientówCoraz częściej zdarza się, że ludzie odbierają telefony od osób, które prowadzą jakąś akcję promocyjną. Wiele osób denerwuje się z tego powodu, ponieważ uważają, że wysłuchiwanie oferty, którą przedstawia osoba pracująca w call center jakiejś firmy jest po prostu stratą czasu. A mimo to z badań prowadzonych przez wyspecjalizowane agencje i instytucje wynika, że w dzisiejszych czasach to właśnie telemarketing jest jedną z najpopularniejszych i co więcej najskuteczniejszych form nie tylko zbierania danych potencjalnych klientów firmy, ale także prowadzenia szeroko zakrojonych działań marketingowych. Wszystko dlatego, że dzięki temu, iż trafia się bezpośrednio do konkretnego odbiorcy, można nawiązać z nim kontakt i sprawić, by w rezultacie wszystkich działań po prostu zaczął się z daną firmą identyfikować.

Oczywiście aby działania telemarketingowe w ogóle były możliwe, konieczne są bazy danych, w których firmy gromadzą podstawowe informacje na temat swoich potencjalnych klientów. I choć ludzie są obecnie mocno wyczuleni na wszelkie sprawy związane z ochroną danych osobowych, bazy danych firm wciąż się rozwijają. Bo prawda jest taka, że ludzie w sposób zupełnie nieświadomy chętnie wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych właśnie w celach marketingowych. Zapisując się na newsletter na wybranym portalu, czy biorąc udział w loterii, w której warunkiem koniecznym jest podanie numeru telefonu czy adresu e-mail, wyraża się zgodę właśnie na takie nieoczekiwane telefony promujące jakąś firmę i jej działalność.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s