Marketingowe sposoby na dotarcie do klienta

Posted: July 8, 2013 in Marketing bezpośredni, Sprzedaż bezpośrednia
Tags: , ,

Istnieje wiele sposobów dotarcia do klienta

W dzisiejszych czasach znane powiedzenie mówiące o tym, że reklama jest dźwignią handlu nabiera szczególnego znaczenia. Konkurencja w każdej branży jest bardzo duża, firmy zatem muszą korzystać jednocześnie z wielu sposobów na promowanie swej działalności. Bardzo ważne jest to, aby odbywało się to na wielu płaszczyznach, wtedy też można mówić o najlepszych rezultatach. Marketing ma obecnie niejedno oblicze, a jednym z nich jest marketing bezpośredni. Na czym on polega? Istotą marketingu bezpośredniego jest to, aby nadawca nawiązał bezpośredni kontakt z odbiorcą. Oczywiście, dobór odbiorców nie jest tutaj przypadkowy, a najistotniejsze jest to, aby zareagowali on na otrzymany komunikat.

Obecnie przedstawiciele każdej firmy starają się jak najefektywniej docierać do swoich klientów. Ich wyłuskanie spośród całego społeczeństwa wcale nie jest łatwym zadaniem. Nic więc dziwnego, że coraz chętniej korzysta się z pomocy różnych agencji reklamowych i tych instytucji, które oferują usługi w zakresie IT. Szczególnie często poszukuje się dzisiaj takich instytucji ze względu na skuteczne umawianie spotkań handlowych (pod tym linkiem: http://www.targetmarketing.pl/call-center/umawianie-spotkan/index.php znajdziecie więcej informacji). Jak można zauważyć takie firmy nie tylko potrafią znaleźć najbardziej dogodne miejsce, ale również pilnować całej etykiety umawiania, łącznie z ewentualną rezygnacją i potwierdzeniem terminu przez obydwie ze stron. Takie rozwiązanie pozwala efektywnie zarządzać czasem, a także sprawia, że spotkania są esencjonalne i atrakcyjne dla obydwu ze stron.

Innym sposobem na dotarcie do klientów jest Internet, z którym dzisiaj każdy przedsiębiorca się liczy, ze względu na potencjał, jaki w nim drzemie. Miliony użytkowników sieci spędza codziennie minimum jedną godzinę przed komputerem, korzystając w tym z wyszukiwarki. W dodatku praktycznie każdy z internautów ma swoją skrzynkę pocztową w sieci. To właśnie ta informacja jest najbardziej istotna dla przedsiębiorców, którzy korzystają dzisiaj z takiej oferty, jak generowanie leadów, by móc przesłać swoją propozycję handlową najbardziej właściwej grupie odbiorców. Jest to możliwe z tego względu, iż istnieją na rynku takie przedsiębiorstwa, które gromadzą informacje o internautach, w tym ich dane kontaktowe.

Nie da się ukryć, iż direct mailing wciąż pozwala osiągać zamierzone rezultaty. Dzieje się tak z tego powodu, iż przesyłane oferty handlowe coraz częściej przestają być nudnymi folderami, których każdy z klientów widział już w swoim życiu co najmniej kilkadziesiąt. Jak będziemy mogli zauważyć, takie informacje reklamowe są dostosowane pod względem graficznym do produktu, o jakim jest taka ulotka. Coraz popularniejsze stają się ulotki trójwymiarowe, do których dołączane są specjalne okulary, przez które można uchwycić iluzję wypukłości przekazu zawartej treści i grafiki w ulotce.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s